Om lägret

Nu är anmälan till All Star Week 2019 öppen! Anmäler du dig innan nyår får du priset 1995 istället 2295, så passa på att anmäl dig tidigt! Hoppas vi ses nästa sommar!


I 22 år har vi arrangerat All Star Week i Jönköping. Lägret är under vecka 31, söndag (v30) – fredag. Sedan 2017 består lägret av både en innebandydel och en fotbollsdel. Man väljer en sport och tränar den hela veckan. Detta val görs vid anmälan. Förutom träningspassen har innebandydelen och fotbollsdelen samma program. Lägret riktar sig till både tjejer och killar. Innebandylägret är öppet för dig som är född 2001–2007, medan fotbollslägret är öppet för dig som är född 2003–2007.

Det unika med All Star Week är kombinationen av minst två träningspass per dag (totalt tre timmar), målvaktsträning, högkvalitativt och fullspäckat aktivitetsprogram, hög ledartäthet (minst en vuxen per fem deltagare) och fokus på helhetsutveckling både på och utanför planen. 2018 var det förutom innebandyinstruktörer med elit- och landslagserfarenhet även mer än 70 ideella ledare, coacher och crew på lägret. I vårt mediagalleri hittar du Movie of the Week från tidigare läger.

Anmälan & betalning

Anmälan & betalning

När ni skickat er anmälan till oss är ni registrerade och får en bekräftelse till målsmans mail. Anmälan är bindande och ni får i retur, per post, en faktura cirka 3 veckor efter anmälan. Övrig information finns här på hemsidan. När ni har betalat avgiften är ni garanterade en plats. Anmälan i juni och juli medför en ökad avgift på 100 kr.

Det är först i kön som gäller, vilket betyder att om ni är anmälda och betalar fakturan inom 30 dagar (förfallodatumet på fakturan) är ni garanterade en plats på lägret.

Anmälan och betalning är bindande. Vid eventuell sjukdom eller skada återbetalar vi 1000 kr. Detta skall styrkas genom läkarintyg.

Sista anmälningsdag är 20 juni.

Pris

2295 kr – priset inkluderar mat, boende, träning, aktiviteter, försäkring, återträff på hösten och deltagarpaket (All Star Week t-shirt, vattenflaska, lagfoto, sportbibel och överraskning).

Anmäler du dig innan nyår får du lägret hela 300 kronor billigare. Missa inte chansen att betala endast 1995 istället för 2295, som är det ordinarie priset som gäller från 1:a januari 2019.

Spelar du innebandy i Hovslätt IK?
I så fall får du 200 kr rabatt på lägret, tack vare ett samarbete genom Hovslätt IK och Pingstkyrkan i Hovslätt som går in och sponsrar. Anmäl dig som vanligt så får du faktura på det rabatterade priset.

Om priset skulle vara ett problem finns möjlighet att söka lägerstöd.  Tveka inte att kontakta oss för ett samtal om er specifika situation så ser vi över möjligheten att subventionera en del av lägrets kostnad. Det nya priset blir en tredjedel, cirka 750 kronor. Men även det är det priset är mjöligt att subventionera.

Boende

Boende

Pingstkyrkan i Jönköping, strax intill Västra Torget och Idrottshuset, är centrum under veckan. Här sover deltagarna gruppvis (tjejer och killar uppdelat var för sig) med ledare nära till hands. Även maten äts i kyrkan under veckan. De äldsta deltagarna sover tillsammans med sina ledare i Immanuelskyrkan, som ligger drygt 200 m från Pingstkyrkan.

Deltagarna sover på golvet på sina medhavda luftmadrasser alternativt liggunderlag. På grund av utrymmesbrist och en trend med allt större luftmadrasser är maxbredden satt till 80 cm.


Glöm inte bort följande när du packar:

  • Sovsäck, luftmadrass (max 80 cm bred) alt. liggunderlag, kudde, hygienartiklar
  • Träningskläder och skor (ute och inne). Gärna ett flertal träningströjor.
  • Innebandyklubba (för innebandyspelare)
  • Fotbollsskor och benskydd (för fotbollsspelare)
  • Badkläder, handdukar
  • Målvaktsutrustning om du är målvakt. (Gärna extra knäskydd om du har, så att de hinner torka mellan innebandypassen)
  • Var försiktig med värdesaker. För dessa ansvaras ej.
  • Tofflor är att rekommendera

Om du i din anmälan inte berättat om eventuella allergier ber vi dig meddela oss så tidigt som möjligt om du har behov av specialkost p.g.a. allergier.

Ledare

Coacher

För att kunna se, bekräfta och utveckla alla spelare på bästa sätt strävar vi efter att skapa en så hög ledartäthet som möjligt. En av våra viktigaste ledarroller har därför våra ca 40 coacher. Coacherna är med ideellt på lägret och ansvarar 2 och 2 för en mindre grupp på ca 8–12 personer.

De lever nära deltagarna hela veckan, bor, äter och följer med till och från passen. I den mån de har möjlighet stöttar de instruktörerna på träningspassen och spelar tillsammans med deltagarna. Coacherna aktiverar gruppen mellan passen och leder Time Out-samlingarna varje förmiddag. De är tillgängliga under hela veckan om du som förälder vill få kontakt med ditt barn/ungdom eller har andra frågor eller funderingar.

Coacherna, som de flesta är 18–30 år, utbildas och förbereds väl inför veckan. Nya coacher introduceras tillsammans med erfarna och mer rutinerade för att utvecklas på bästa sätt i sitt ledarskap och ge bästa stöttning till deltagarna. Deras passion för idrott och framförallt barn och ungdomar lyser igenom på ett tydligt sätt. Allt detta ihop med en vilja att vara goda vuxna föredömen skapar en sammanhållning och atmosfär som varje år brukar sammanfattas av deltagarna som deras största och mest bestående intryck av lägret.

Instruktörer

Några av de viktigaste ledarna på lägret är våra instruktörer. Vi är stolta över att kunna erbjuda högkvalitativ innebandy- och fotbollsträning och teori. Målvakterna kommer även erbjudas specifik målvaktsträning samt individuell uppföljning.

Samtliga innebandyinstruktörer har elit- eller landslagserfarenheter. Vi konstaterar med glädje att flertalet prioriterar att återkomma till All Star Week varje år. Exempel på innebandyinstruktörer som har medverkat på All Star Week de senaste åren:

·       Niklas Pålsson – JIK
·      Robert Nordlund – JIK
·       Johan Andersson – JIK, Warberg, Alligator Malans, Storvreta, landslaget
·       Adam Brobakken – Warberg, JIK, landslaget
·       Mikael Blomberg – JIK
·       Gabriella Strandberg – JIK
·       Ellen Svensson – JIK
·       Hannes Blomqvist – JIK
·       Robin Levander – JIK, Fagerhult Habo
·       Tobias Haraldsson – Fagerhult Habo, Team Thorengruppen
·       Henrik Olofsson – Warberg, JIK, Wiler Ersigen, Hide-a-lite Mullsjö AIS, landslaget
·       Simon Lindroos – JIK, Örebro, AIK, U19-landslaget
·       Johan Nygårdh – JIK, Hide-a-lite Mullsjö AIS
·       Adam Fransson – Hide-a-lite Mullsjö AIS
·       Kasper Hedlund – Hide-a-lite Mullsjö AIS
·       Benjamin Löfdahl – Tyresö, Hide-a-lite Mullsjö AIS, landslaget
·       Christian Lindahl – JIK, Sandagymnasiet
·       Johan Bernhardsson – F.d. Förbundskapten U-19 Dam, JIK
·       Henrik Lindberg – JIK, Finspång, Södertälje, Greåker (Norge)·       ·       Magnus Carlson – fystränare HV71

Fotbollspassen på All Star Week 2018 leddes av följande instruktörer:

·       Marcus Lidén – Everton America CT, Helsingborgs IF, Jönköpings Södra IF, Prolympia
·       Jonathan Lewin – IF Elfsborg, Jönköpings Södra IF, IF Hallby F
·       Josef Lundh – IF Haga, IK Tord, Hovslätts IK
·       Adrian Andersson – Eskilsminne IF, IK Tord, IF Haga

Utöver det var fotbollsprofilen på ett besök på J-södras träningsanmälggning Odensberg där de fick en rundvandring, genomgång och även se på träning och hälsa på flera av spelarna.

Du kommer även på sommarens läger träffa många elit- och landslagsspelare som är på lägret för din skull!

Dagsschema

Dagsschema

Nedan ser ni hur ett typiskt dagsschema kan se ut på All Star Week.

07:30                 Väckning och frukost
09:00 – 12:15  Träning (innebandy eller fotboll) växlat med Time Out
12:30 – 13:30  Lunch
14:00 – 17:15  Träning (innebandy eller fotboll) växlat med fysträning, coachaktivitet, minigolf m.m.
17:30 – 18:30  Middag
19:30                ASW Night
21:00               Kvällsfika
21:30                Golden Goal alt. After Game
23:00               God natt

Förutom de olika inslagen som ni ser ovan har vi som uppskattad tradition en turnering under torsdagen. Turneringen ser olika ut beroende på om man har valt innebandy eller fotboll.

Exempel på eftermiddagsaktiviteter är bad, tävlingar, andra idrotter m.m. ASW Night på kvällarna består av spex, tävlingar, film från dagen, galakväll med prisutdelningar, intervjuer med instruktörer och coacher och mycket mer.


Time Out

Som ni ser på schemat finns det varje morgon något som heter Time Out. Under en Time Out diskuterar vi i smågrupper viktiga ingredienser som bygger lagandan i ett vinnande lag. Exempelvis tas ämnen såsom identitet, självförtroende, attityder, mobbing, målmedvetenhet och att vara ett föredöme upp. Time Out-samlingarna byggs på diskussioner, tävlingar, samarbetsövningar, samtal och individuella reflektioner. Time Out:erna brukar varje år vara oerhört uppskattade och utvecklande för deltagarna och coacherna.
Coacherna på lägret är kristna idrottsaktiva, vilket innebär att de kommer att berätta om sitt idrottsutövande utifrån sin kristna tro. Grundvärderingarna på lägret är ömsesidig respekt, uppmuntran, ödmjukhet och glädje. Dessa är ju också avgörande ingredienser i att skapa ett vinnande lag, både på och utanför planen.

Dessa samlingar har vi för att vi vill se till HELA spelaren utifrån fem avgörande delar: teknik, taktik, fysik, karaktär och attityd. Alla fem delarna behöver harmonisera för att uppnå positiv och långsiktig utveckling, både på och utanför planen. Denna modell hålls samman av All Star Weeks målsättning att just Du under en vecka skall få känna dig som en stjärna. Varje spelares lika värde är en av de viktigaste All Star-värderingarna.

Incheckning & Föräldralunch

Incheckning & invigning

Lägret startar söndag 28 juli med incheckning i boendet i Pingstkyrkan kl. 13.00-14.00. Har du behov av att bli hämtad på stationen med all din packning är det bara att höra av sig till oss.

14.00 startar All Star Week med en fartfylld invigning och presentation av lägret och alla ledare, där även de föräldrar och syskon som vill får vara med.

Första målet på lägret serveras ca 17.30. Frukt finns tillgänglig under eftermiddagen.

Föräldralunch & avslutning

Fredag 2 augusti kl. 12.00 bjuder vi alla föräldrar på en lunch ihop med kort information om lägret och vårt arbete. Avslutningen av lägret för deltagare och föräldrar är kl. 13.30-14.00, då vi bland annat säger tack till varandra och visar filmer från veckan.

Anmälan till föräldralunchen sker till frida.lindberg@allstarmission.se senast måndag 30 juli.